نوید جعفری

نوید جعفری

یادداشت ها و مقالات/ نوید جعفری
نوید جعفری

نوید جعفری

یادداشت ها و مقالات/ نوید جعفری

سریال هایی با ارزش چند بار دیدن

وقتی که تلویزیون یگانه ناجی اوقات فراغت ما بود ، سریال های هفتگی همانند اوشین ، ارتش سری ، شرلوک هلمز و پوارو بینندگان بسیاری داشت ، طرفداران پر و‌پا قرصی که هر هفته چشم انتظار دیدن سریال محبوبشان با جرح و تعدیل فراوان بودند.

پس از ان با رشد تکنولوژی و صنعت دیجیتال سریال ها بصورت دی وی دی دست له دست می شدند که سریال لاست و فرار از زندان از آن جمله بود.

در سالهای اخیر علاوه بر چند سریال ایرانی شاخص ، سریال های متنوعی چه در شبکه های ماهواره ای و چه شبکه های اینترنتی توانسته اند مخاطبان را با خود همراه کنند.


 


 وقتی صحبت از بهترین سریال های خارجی تاریخ میشود نمی‌توان معیار دقیقی را به کار برد، این امر کاملا در سینما می‌تواند جنبه سلیقه‌ای داشته باشد و این لیست شامل ۷ سریال از بین بهترین سریال‌های خارجی ازنظر IMDB می‌باشد .

در این لیست از نمایش‌های تلویزیونی HBO تا بهترین سریال های خارجی 2019 حضور دارند.


در این فهرست ۷ سریال با بیشترین آمار مخاطب در ژانرهای مختلف که موفق به کسب جوایز گوناگونی شده اند حضور دارند که ارزش چند باره دیدن را دارند و به نوعی برای هر خوره سریال لازم است که این ۷ شاهکار را ببینند.

.

1

chernobyl - چرنوبیل

ژانر : درام

وضعیت : 1 فصل ، به اتمام رسیده است

بازیگران : Emily Watson, Jared Harris, Stellan Skarsgård

شبکه تلویزیونی : HBO

امتیاز : 9.7 از 10

 


سریال چرنوبیل که در سال 2019 با هدف به تصویر کشیدن فاجعه اتمی چرنوبیل از شبکه HBO پخش شد بعد از گذشت دو قسمت با توجه به خوش ساخت بودن، فضاسازی، طراحی شخصیت ها و نوع روایت داستان توجه بسیاری از منتقدین و مردم را به خود جلب کرد و با پخش 5 قسمت از این سریال در رتبه اول سایت معتبر Imdb قرار گرفته است و به عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی تاریخ شناخته می‌شود.


این سریال براساس خاطرات مردم محلی پریپیات ساخته شده است و روایتگر ماجرای واقعی چرنوبیل می‌باشد که به عنوان یکی از بزرگترین فجایع انسانی در تاریخ از آن یاد می‌شود. در سریال از بی‌کفایتی مسئولین تا شجاعت مردم فداکار به زیبایی سکانس‌های ماندگاری به نمایش درآمده است.


این سریال کوتاه بر روی نقطه عمیق احساسات پا گذاشته و از نزدیک بر روی فاجعه نیروگاه هسته ای که در آوریل 1986 در اوکراین شوروی رخ داد متمرکز کرده است و آشکار می‌سازد که چرا و چگونه این حادثه رخ داد و به روایت داستان‌های تکان دهنده و قابل توجه قهرمانانی که در این راه مبارزه کردند و جان شان را از دست دادند اشاره می‌کند.

چرنوبیل در ۷۱امین دوره مراسم جوایز امی موفق به دریافت ۱۰ جایزه در بخش‌های مختلف از جمله بهترین مینی‌سریال، بهترین کارگردان تلویزیونی و بهترین فیلمنامه شده‌است.


2

Breaking Bad - افسار گسیخته

ژانر: جنایی، درام، هیجان انگیز

وضعیت: به اتمام رسیده است

بازیگران: Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn

شبکه تلویزیونی: AMC

امتیاز: 9.5 از 10

 


افسار گسیخته در لیست بهترین سریال های خارجی شاید پرطرفدارترین باشد و هواداران پرو پاقرصی را پشت خود می‌بیند که این سریال را بهترین در تاریخ می‌دانند.


این سریال داستان استاد شیمی را روایت می‌کند که دارای فرزندی معلول می‌باشد و برای مخارج خانواده خود مجبور است در کارواش هم کار کند،


او به اصول اخلاقی خود پایبند است تا زمانی که می‌فهمد دچار سرطان ریه شده است و آنجاست که طی اتفاقی به یکباره به تولید شیشه (متا مفتامین) می‌پردازد تا بعد از مرگ زندگی خوبی برای همسر و فرزندش ساخته باشد و در این راه با شاگرد سابقش همکار می‌شود، احتمالا بارها اسم این سریال را شنیده اید،


افسارگسیخته تحسین گسترده منتقدان را به دست آورد. این مجموعه تاکنون هفت جایزه امی را به دست آورده، از جمله آنها می‌توان به سه جایزه پیاپی بهترین بازیگر نقش اول مرد مجموعه‌های درام برای کرانستون و دوجایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای مجموعه‌های درام برای پاول و همچنین سه نامزدی برای بهترین مجموعه درام اشاره نمود. کرانستون همچنین دو بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام و سه بار نامزدجایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد مجموعه درام انتخاب شد.


3

Game of Thrones - بازی تاج وتخت

ژانر: فانتزی ، درام

وضعیت: به اتمام رسیده است

بازیگران: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington, Sophie Turner, Lena Headey

شبکه تلویزیونی: HBO

امتیاز: 9.5 از 10 با 1

 


وقتی پای بهترین سریال‌ های خارجی تاریخ در میان باشد Game of Thrones همیشه در آن لیست قرار خواهد داشت، این سریال با نمره 9.5 از 10 با رای بیش از 1 میلیون نفر یکی از بهترین سریال های خارجی جهان از نظرسایت Imdb به حساب می‌آید، باید بگویم شما از یک سریال چه چیزی می‌خواهید همه آن‌ها را در این سریال پیدا خواهید کرد، سریالی که تاریخ یک جهان را به خوبی وصف خواهد کرد، اعتقادات، فرهنگ و ویژگی های هر هفت قلمرو(این سریال درباره جنگ بین هفت قلمرو می‌باشد که هر کدام برای پیروزی بر دیگری دست به هرکاری می‌زنند) به طور کامل به شما نشان داده خواهد شد. بهتر است بدانید که در ابتدا تهیهکنندگان فقط تا دو فصل توانایی ساخت این سریال را داشته اند ولی با فروش باورنکردنی این مجموعه این روند تا 8 فصل ادامه پیدا کرد.

بازی تاج و تخت رکورددار تعداد بیننده در شبکه اچ‌بی‌او است و در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارد. این سریال تاکنون نامزد و برندهٔ بسیاری از جوایز شده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی جایزه امی بهترین سریال درام برای هر چهار فصل پخش شدهٔ آن، یک نامزدی جایزه گلدن گلوب برای بهترین سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزهٔ هوگو برای بهترین نمایش درام اشاره کرد. پیتر دینکلیج نیز برای بازی در نقش تیریون لنیستر موفق به دریافت یک جایزهٔ امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده‌است.




4

True Detective - کاراگاه واقعی

ژان: جنایی ، درام ، معمایی

وضعیت: در انتظار فصل 4

بازیگران: , Rachel McAdams , Matthew McConaughey

شبکه تلویزیونی: HBO

امتیاز: 9 از 10

 


کارآگاه حقیقی (به انگلیسی: True Detective) نام یک مجموعهٔ تلویزیونی آنتولوژی جنایی آمریکایی ساختهٔ نیک پیزولاتو است که از شبکهٔ اچ‌بی‌او پخش می‌شود. فصل اول سریال، شاهد نقش‌آفرینی بازیگرانی چون متیو مک‌کانهی، وودی هارلسون، میشل موناهن و مایکل پاتس است. فصل اول این سریال در چند خط زمانی اتفاق می‌افتد و بر روی تحقیقات دو پلیس برای یافتن قاتلی سریالی که دست به‌جنایت‌هایی زده، طی مدت ۱۷ سال متمرکز است.

این سریال در فصل اول با نظرات مثبت و تحسین منتقدان روبرو شد؛ مجلهٔ آتلانتیک سریال کارآگاه حقیقی را «بهترین مجموعه تلویزیونی» خواند و متاکریتیک به این مجموعه، لقب «تحسین جهانی» داد. این سریال به سبک آنتولوژی ساخته شده‌است، بدین معنا که در انتهای هر فصل، داستان خاتمه یافته و فصل بعد با داستانی متفاوت و تیم بازیگری جدید ساخته خواهد شد.


5

آشنایی با مادر - How I Met Your Mother

ژانر :کمدی آمریکایی ، سیتکام

وضعیت : پخش آن به پایان رسیده است.

بازیگران:جاش رادنر، جیسون سیگل، کوبی اسمالدرز، نیل پاتریک هریس، آلیسون هانیگن، 

میکیلا هوور


شبکه سی‌بی‌ اس

یک مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی محصول شبکه سی‌بی‌اس است که برای اولین بار در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۵ پخش شد. این مجموعه توسط کارتر بیز و کریگ توماس ساخته شده‌است.


ایده اصلی این فیلم این بود که «بیا در مورد دوستان و کارهای احمقانه‌ای که در گذشته در نیویورک انجام می‌دادیم بنویسیم،» که توسط بیز و توماس تعریف شده بود.

این دو شخص، کاراکترهای فیلم را از بین شخصیت‌ها و دوستان خودشان بیرون کشیدند. شخصیت تد در سریال در شبیه بیز و شخصیت‌های مارشال و لیلی شبیه توماس و همسرش می‌باشند.


بار مک‌لارن که بیشتر سکانس‌های سریال نیز در آن فیلم‌برداری می‌شود، یکی از بارهای شهر نیویورک است که نام اصلی‌اش مک‌جی است.

 این بار ویژگی‌هایی که بیز و توماس دنبالش بودند را داشت و آن‌ها انتخابش کردند.

 نام بار نیز از نام دستیار بیز، کارل مک‌لارن گرفته شده‌است. نام متصدی بار نیز کارل است.


ضبط هر اپیزود این سریال حدود سه روز طول می‌کشد، .سپس کار اپیزود که به پایان رسید، آن قسمت برای عده‌ای پخش می‌شود و صدای خندهٔ آنان روی آن قسمت ضبط می‌شود.


آشنایی با مادر از نظر منتقدان سریال موفقی توصیف شده‌است. این مجموعه تاکنون برنده پنج جایزهٔ امی شده و در سال ۲۰۰۹ نیز نامزد دریافت جایزه بهترین سریال کمدی شد. فصل نهم فصل پایانی این سریال بود در آوریل سال ۲۰۱۴ به پایان رسید


6

Dark - تاریک

ژانر: جنایی، درام، معمایی

وضعیت: به اتمام رسیده است

بازیگران: Oliver Masucci, Karoline Eichhorn, Jördis Triebel

شبکه تلویزیونی: Netflix

امتیاز: 8.6 از 10

 


سریال تاریک یک بازگویی جدید داشت که هرکسی را غافلگیر می‌کند و در عین حال که پیچیده است ولی بازه‌های زمانی روایت خود را کاملا به شما نشان می دهد که در گیج نشدن شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.یک روایت داستانگویی به سبک وست ورلد در این سریال نیز وجود دارد و شباهت هایی نیز به سریال چیزهای عجیب دارد ولی با تمی واقعی تر و هیجان انگیز تر که مخاطبان طرفدار ژانر معمایی را قطعا بسیار راضی نگه خواهد داشت.


داستان سریال پیرامون شهر کوچکی در کشور آلمان روایت می‌شود که در آن چهار خانواده به دلیل ناپدید شدن دو کودک شروع به افشا روابط بین یکدیگر می‌کنند. داستان این سریال پیرامون مسائل ماورالطبیعه روایت می‌شود که با پازل های خود شما را به سمت کاراگاه شدن سوق می‌دهد.


7

walking dead - مردگان متحرک

ژانر : درام ، ترسناک

وضعیت : 11 فصل، به پایان رسیده است.

بازیگران : Andrew Lincoln, Norman Reedus, Melissa McBride , Lauren Cohan

شبکه تلویزیونی : AMC

امتیاز : 8.3 از 10

 


هر وقت احساس کردید که به ژانر هیجان انگیز با تم وحشتناک نیاز دارید مردگان متحرک از نظر کیفی به عنوان یک سریال تراز اول به شما پیشنهاد می‌شود و در لیست بهترین سریال های خارجی در ژانر خودش رتبه نخست را به دوش می‌کشد، این سریال در اوایل خود بیش از یک سرگرمی نشان داد و یکی از پر بیننده ترین سریال های تلویزیونی لقب گرفت، ولی در ادامه کمی با خلل داستان مشخص و جذاب رو به رو خواهید شد و این در طول فصل‌های طولانی سریال walking dead کاملا شما را آزار خواهد داد، این نشان می‌دهد برای اینکه یک سریال بهترین باشد باید تمام جوانب را به بهترین شکل ممکن رعایت کرده باشد ولی شخصا به عنوان یک بیننده این سریال را به دوستداران داستان های زامبی محور پیشنهاد می‌کنم چون سریالی بهتر از مردگان متحرک پیدا نخواهید کرد و فصل های اول این سریال بسیار جذاب ساخته شده است که کاملا شما را راضی نگه می‌دارد .


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد