نوید جعفری

نوید جعفری

یادداشت ها و مقالات/ نوید جعفری
نوید جعفری

نوید جعفری

یادداشت ها و مقالات/ نوید جعفری

مردگان متحرک، تصویر مرگ

.

سریال مردگان متحرک پس از ده فصل در آستانه ساخت فصل یازدهم است ، بر خلاف بسیاری از سریال هایی که پس از چند قسمت دچار افول می شوند ، مردگان متحرک در استاندارهای بازیگری و طراحی و کارگردانی همچنان مورد توجه است.



مجموعه بازیگران به خوبی از پس نقش ها بر آمده اند و در این میان #اندرو_لینکلن در نقش ریک کلانتری که در پی حفظ افراد و خانواده خود است ، 

#چندلر_ریگز در نقش کودکی که در این فضا آرام آرام مرد می شود ،

 #لورن_کوهن در نقش مگی دختری در مزرعه که در طول سریال بدل به زنی قدرتمند می شود ،

 #نورمن_ریدس در نقش دریل که از جوانی اجتماع گریز به کانون حفظ خانواده بدل می شود، 

و #ملیسا_مک_براید در نقش کارن به عنوان زنی که مورد ظلم شوهرش است و در ادامه به عنوان یک زن مقتدر ظاهر می شود، بخشی از بازی های درخشان سریال را ایفا کرده اند.

 

 بخشی که می بینید صحنه مردن لوری و سکانس پایانی کودکی چندلر ریگز در کنار لورن کوهن است و بازی درخشان اندرو لینکلن در مواجه با مرگ همسرش.


دیدن این سریال در کنار چند سریال خوب دیگر باعث می شود بیشتر به این مقوله توجه کنیم که بر خلاف آنچه در سریال های خودمان در سرهم بندی شدن داستان و بازی های کلیشه ای می بینیم ، عرصه سریال می تواند همانند سینما عرصه بهترین بازی و خلاقیت ها باشد. 


مردگان متحرک (به انگلیسی: The Walking Dead) یک مجموعه تلویزیونی درام، ترسناک و پسا رستاخیزی آمریکایی، ساختهٔ فرانک دارابونت است. 

داستان از آن‌جا آغاز می‌شود که اندرو لینکولن در نقش معاون کلانتر، ریک گرایمز، پس از برخاستن از کما با دنیایی مواجه می‌شود که پر از مردگان متحرکی است که مشابه زامبی‌های فیلم‌های ژانر وحشت جورج ای. رومرو، گوشت انسان را می‌خورند. 


این مجموعه با استقبال عمومی مواجه شد.

 قسمت اول فصل چهارم توانست رکورد پربیننده‌ترین سریال درام تاریخ شبکه‌های کابلی را بشکند اما پس از آغاز فصل پنجم این مجموعه در رتبه‌بندی نیلسن (Nielsen ratings) توانست رکورد قبلی خود را تغییر دهد؛ دست یافتن به ۱۷٬۳ میلیون بیننده برای قسمت نخست فصل پنجم که به پربیننده‌ترین سریال درام تاریخ شبکه‌های کابلی تبدیل شد.


نوید جعفری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد